modele subskrypcyjne

Prowadząc własny biznes, każdy nastawiony jest na zyski, nim to się jednak stanie trzeba być przygotowanym na wiele wydatków bez poniesienia których nie mógłby funkcjonować żadne zakład. Redukcja kosztów w firmie produkcyjnej to wciąż żywy temat. Gdzie szukać oszczędności? Jak podnieść wydajność pracy? Jak zwiększyć zyski? Innowacyjne modele biznesowe oparte na subskrypcji mogą pomóc nam zmniejszyć dotychczasowe wydatki oraz zwiększyć zyski…

Czym jest subskrypcji?

Żeby dowiedzieć się, jak innowacyjne modele biznesowe oparte na subskrypcji mogą nawet w przypadku niewielkiego przedsiębiorstwa, najpierw należałoby wytłumaczyć, czym właściwie jest ta subskrypcja?

Otóż najprościej mówiąc, subskrypcja to jednak z metod ‘’nabywania’’ rzeczy, obok ich zakupu czy wypożyczania. Subskrypcje można przerwać w dowolnym momencie, nie ponosząc z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. Subskrybując, nie stajemy się właścicielami tych rzeczy, ale możemy je pełnoprawnie użytkować. Cała idea subskrypcji opiera się natomiast na ekonomii cyrkularnej, czyli współdzieleniu rzeczy czy usług z innymi i korzystania z nich tak długo, aż faktycznie nie będą zdatne do użytku w takiej formie, jaką znamy…

Co można subskrybować?

W zasadzie wszystko, zarówno rzeczy, jak i usługi i wciąż pojawiają się nowe możliwości, dotyczące tego, co można subskrybować… Obecnie dużą popularnością cieszy się subskrypcja:

  • ubrań,
  • zabawek,
  • muzyki,
  • filmów,
  • książek,
  • artykułów dla zwierząt,
  • artykułów dla dzieci,
  • jedzenia (zwłaszcza diety pudełkowej),
  • elektroniki.

Coraz częściej spotykane są także subskrypcje takich usług jak np. naprawa różnego rodzaju sprzętów, sprzątanie, zabiegi kosmetyczne. Jak więc widać, pole do popisu jest ogromne.

Jak modele subskrypcyjne może wpłynąć na zmniejszenie kosztów w firmie produkcyjnej?

Podstawową zasadą działania subskrypcji jest ekonomia współdzielenia i maksymalnego wykorzystania rzeczy przez jak największą ilość osób. Dobrym przykładem są np. filmy. Kiedyś, żeby obejrzeć dany film, trzeba było wypożyczyć płytę. Tym samym przedsiębiorca musiał już wcześniej zakupić daną ilość płyt. Niektóre mogły zostać nigdy nie wypożyczone, inne z kolei po kilku wypożyczenia mogły już nie nadawać się do dalszego użytku, to tylko generowało straty. Dziś udostępniając filmy w subskrypcji, nie trzeba ich fizycznie posiadać, nie ma też obaw o ich zniszczenia, a dostęp do nich zyskuje olbrzymią ilość odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here