Reklama w Mediach Społecznościowych

Reklama w Social Mediach to obecnie jedna z najskuteczniejszych opcji reklamowych. Pozwala docierać do milionów osób na całym świecie, jest elastyczna i daje różne możliwości prezentacji. Spora część osób, które zastanawia się nad wdrożeniem takiej reklamy, dość nieufnie podchodzi do takiej formy marketingowej — zupełnie niesłusznie. W dalszej części tekstu odpowiadamy na wszystkie pytania związane z tematem takie jak — czym jest reklama w Social Mediach, jakie są korzyści, jakie opcje mamy do wyboru oraz podpowiadamy czy warto skorzystać z tego rodzaju reklamowania się.

Czym jest reklama w Social Mediach?

Reklama w Social Mediach to reklama wyświetla na poszczególnych portalach społecznościowych. Obecnie każdy liczący się portal społecznościowy umożliwia swoim użytkownikom emitowanie takich reklam, które będą wyświetlane pozostałym osobom korzystającym z danego serwisu. Reklama w Social Mediach ma najczęściej charakter typowy dla materiałów danego portalu. Do dyspozycji otrzymujemy wiele różnych opcji takich jak promowanie postów, reklamy graficzne czy materiały video. Każdy portal oferuje wyświetlanie reklamy jedynie w obrębie swojej marki. Obecnie reklamy w Social Mediach możemy wykupić np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedIn. Choć poszczególne opcje reklamowe mogą się różnić, to na ogół ich działanie jest podobne. Każdy portal oferuje swoim użytkownikom specjalny kreator, w którym mogą samodzielnie ustalić opcje kampanii reklamowej. Materiały takie wyświetlane są w zamian za opłatę, która zależy od danego portalu, rodzaju reklamy czy ustawień.

Korzyści i plusy reklamy w Mediach Społecznościowych

Korzyści i plusy, jakie możemy osiągnąć, reklamując się na portalach społecznościowych, jest wiele. Pierwsza z nich to sam charakter reklamy. Nie jest on nachalny tak jak np. w tv gdzie przerywa nam ulubiony serial. Dzięki temu użytkownicy bardzo pozytywnie podchodzą do danego video czy materiału reklamowego. Jest on również wyświetlany konkretnym osobom i jest w ich kręgu zainteresowań. Pozwala to na dobry odbiór reklamy i również pozytywne postrzeganie naszej marki. Reklamy na Facebooku czy Twitterze są łatwe do uruchomienia. Portale takie oferują specjalne kreatory, w których bez pomocy agencji czy innych osób możemy samodzielnie wdrożyć własną kampanię. Pozwala to zaoszczędzić wiele środków, które możemy przeznaczyć na np. następną kampanię. W internecie istnieje również wiele poradników, które krok po kroku pokazują jak skonfigurować daną reklamę. Do korzyści możemy również zaliczyć szybkość docierania z reklamą do wielu osób. W ciągu kilkudziesięciu minut możemy uruchomić kampanię, która w kolejnej dobie dotrze do wielu milionów osób na całym świecie niezależnie od języka, lokalizacji czy profilu. Pozwala to zwiększyć zasięg marki, rozpoznawalność, pozyskiwać klientów czy osiągać dużo więcej innych celów.

Zdecydowanie największym plusem kampanii reklamowych w Social Mediach jest targetowanie. Określanie grupy docelowej osób, do których trafi reklama, pozwala efektywnie wykorzystywać budżet reklamowy. W mediach społecznościowych możemy zdecydować, kto zobaczy naszą reklamę i płacić jedynie za jej emitowanie konkretnym osobom. Dzięki temu nie będziemy marnowali środków na reklamę szminki mężczyznom czy aut dzieciom. Targetowanie możemy również przeprowadzić samodzielnie i bardzo prosto określając jedynie kilka parametrów. Bardzo cenną korzyścią, która pozwala reklamować się w Social Mediach wszystkim osobom, jest strona finansowa. Aby rozpocząć kampanię reklamową, nie musimy posiadać dużych sum pieniędzy. Promocje na większości portali będziemy mogli rozpocząć już od kilku — kilkunastu złotych i w tej cenie dotrzeć do kilkuset osób. Sama cena reklamy w przeliczeniu na dotarcie do pojedynczego klienta również kształtuje się bardzo atrakcyjnie. Tak niski koszt jest przydatny, gdy wydawać bierzemy również duże sumy i pozwoli zaoszczędzić konkretne środki. Reklama w Social Mediach oferuje też różne sposoby rozliczania się np. za wyświetlenie reklamy lub za kliknięcie w link.

Gdy nie będziemy radzili sobie z uruchomieniem lub dostosowaniem kampanii do własnych potrzeb, możemy również skorzystać z pomocy licznych agencji marketingowych. Na rynku funkcjonuje ich bardzo dużo, dzięki czemu z łatwością znajdziemy pomoc.

Jakie opcje mamy do wyboru? Facebook, Instagram a może Twitter?

Reklama w Social Mediach daje również bardzo duży wybór pod względem portali, na jakich możemy się reklamować. Dzięki temu możemy dostosować charakter portalu do naszej reklamy. Jeśli zależy nam na dotarciu do dużej grupy, osób możemy skorzystać np. z Facebooka który ma wiele milionów użytkowników. Pozwoli to na dotarcie do szerokiej grupy, nawet jeśli będzie ona musiała spełnić wiele wymogów targetowych. Gdy chcemy promować produkty estetyczne np. biżuterię czy ubrania warto skorzystać z Instagrama. W celach biznesowych dobrym pomysłem jest wykorzystanie reklamy na LinkedIn itp.

Nie jesteś pewien reklamy w SM – przetestuj!

Wiele osób nie jest do końca przekonanych do takiego sposobu reklamowania i podchodzi do niego z dużym dystansem. Reklama w Social Mediach daje jednak bardzo duży plus w tym kontekście. Aby ją przetestować lub sprawdzić jak działa w praktyce, nie musimy posiadać dużych sum pieniędzy. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest, jeśli posiadamy pewne wątpliwości uruchomienie reklamy na niskim budżecie. Dzięki temu nie będziemy inwestować w niesprawdzony pomysł wielu środków, nie musimy posiadać dużych sum, a będziemy mogli również sprawdzić który kanał lub opcja reklamowa sprawdza się najlepiej. Samo uruchomienie reklamy również jest bardzo proste np. na Facebooku i nie wymaga przedpłat, co jest kolejną korzyścią.

W takiej sytuacji wystarczy wyemitować reklamy np. do kilkuset osób i sprawdzić jak działa ona w praktyce oraz czy odzew na nią jest zadowalający. Zapłacimy za to jedynie kilka — kilkanaście złotych co jest bardzo niską sumą. W razie gdy reklama spełni swoje zadanie lub sam system reklamowy przypadnie nam do gustu, będziemy mogli bez problemu zwiększyć nakłady finansowe oraz zakres kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here